Thursday, June 12, 2008

Šta slušam i šta mi se dešava


Lipe lepe vazduh ulice najavom leta. I raduje me ta težina koja me svako veče nokautira u san. I senzualnim poljupcem u slepoočnicu poželi dobro jutro. Zabavlja me juni. Oduvek me je zabavljao. Zbog kraja školske godine, zbog kiša koje, nekako, uvek u ovo doba godine odaberu da zbijaju okrutne šale na račun izbora cipela za (pre)tople a kišne dane. Zbog trešanja, punjenih tikvica, makovima izbubuljičavljenih livada, sandala i soka od zove. Zbog ispita i umora ali i nagoveštaja leta koji donose. Zbog osećaja da dolazi godišnje doba kada je sve dozvoljeno. Nemam pojma zašto, ali dolazak leta je uvek u meni naglašavao osećaj »divljosti«, oslobađanje od okova obaveza, od okruženja... beg u novo i drugačije. Leto mi nije omiljeno godišnje doba. Lepljivo je i vrelo, smrdi na znojem umorena tela po pretrpanim autobusima, na asfalt, na užareni šljunak natopljen kremama za sunčanje. Ali juni - juni nazvan po Junoni, supruzi Jupitera, vrhovnog rimskog boga, Junoni zaštitnici Rima i boginje braka, juni koji mi izaziva "nemir na pola puta" između tekuće i nove godine - juni obožavam.

Junona je imala moć, kao i suprug joj, da upravlja munjama. Danas je to i pokazala. Provala oblaka nakon trećeg po redu vakuum-dana. Već sam bila pomislila da ćemo se svi pogušiti kao muve u flaši soka od zove u koju su, greškom, uletele. Kad, ono – kiša. I vetar. Kišu ne volim, ali vetar obožavam. Probudi talasima reke, pročisti zagušljiv vazduh sa ulica, uzburka ustajale misli. Kao mala katarza svaki put. Ne znam kako bih opstala u gradu u kom ga je manje nego u Beogradu. Zaista ne znam. A sada mi je naročito potreban. Da mi razbistri misli.

I sada –slušam. Sebe, ljude koje smatram pametnima, ljude koje smatram glupima i muziku koja mi trenutno prija. A to je, između ostalog, i ovih desetak pesama:

1.»Baš volim sve« - Elemental
2.»Back to Black« - Amy Winehouse
3.»Life for Rent« - Dido
4.»Sick and Tired« - Anastacia
5.»Children« - Robert Miles
6.»Peacebone« - Animal Collective
7.»Solta o Frango« - Bonde do Role
8.»To the Moon and Back« - Savage Garden
9.»Tamo gdje je sve po mom« - Jinx
10.»History Repeating« - Propellerheads
11.»Sweet Jane« - Cowboy Junkies

Svašta nešto. Možda posle vetra postane jasnije i ujednačenije. Sve.

...

6 comments:

Unknown said...

"Baš volim sve što nije dobro za mene i ne slušam sve savjete pametne
Baš volim sve što nije dobro za mene, radim sve što mi zabrane..."

evo i kod mene pada kiša, baš grozno...
inače jako lijep post...

DMS said...

Diiiivan post.

Pozdrav, osmeh sa lipom zavejanog Senjaka.

m.

Koala said...

@claire: tačno, pogodila si koji mi stihovi naročito prijaju iz te pesme ;)

Ja tebe čitam jako redovno, ali i dalje ne umem da ostavim komentar. Poslaću ti mejl ovih dana, da vidim šta grešim.

BTW, da li se vidimo ove godine u Motovunu?

Koala said...

Hvala Minjice, vidimo li se ovijeh dana?

Zavejanost lipom... mmmmmmmm.... "Rasturi" me taj miris svake godine u ovo vreme. Jbt, šta bi tek bilo da volim bijelo dugme

;)

Unknown said...

nisam sigurna za Motovun, mislila sam se prijaviti za volontiranje, ali imam svadbu 2.8. u Bosni tako da ne mogu, ali pokušat ću možda da dođem onak makar 1 dan,iako stvarno nisam sigurna hoću li i to uspjeti, a jaaaaako bih voljela doći. Jednostavno mi ove godine datum ne odgovara...
A zbilja ne kužim to s komentarima...

Anonymous said...

Slušaš ono što ti se dešava, manje-više, koliko vidim...

Pozdrav,
D.D.